^^ kawan-kawan ^^

Mari Like !

^_^ tabung ^_^

Selasa, 13 Disember 2011

awas! bahaya kepak ayam kepada wanita

assalamualaikum blogger . .:)
sihat semua ? mira terjumpa satu artikel nie . .
mira na share dgn smua kat sni . .
hmmm . .sapa suka maka kepak ayam ?
. .yang suka tu cuba baca artikel nie . .


Pertumbuhan sista (cyst ) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing ) dengan kerap terutama kaum wanita.
Kisah benar, seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang keluarkan adalah dipenuhi dengan darah berwarna gelap.
dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya .Semasa rundingan, doktor bertanyakan soalan yang memeranjatkan beliau.
Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan ida menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tentang tabiat makannya.
Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuha mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini tidak lain daripada keperluan untuk makanan.
Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di leher atau kepak. Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekaan tertinggi steroid wujud. Steroid ini telah menyebabkan kesan keatas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.
Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita, ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista di dalam rahim.



hmmmm . .betoi ka eh??
mira pn tataw laa.. .
ok bolgger . .
nnti mira update lg . .babai semua :))


Terima Kasih. Datang Lagi :)

Ahad, 20 November 2011

SPM 2011 :))

assalamualaikum blogger :))
SPM bermula 14 november sehingga 5 disember. .
tengah-tengah SPM pn . .tangan nie gatai pulak na update belog .
heeeee ampun mak . .kaka malas baca buku . .
ok . .back to our topic . .da selesai 8 paper utk 4 subject!
ada lg 15 paper untuk 6 subject . .huahuahuaahuaahua . .
tolong kami st . . tension kot taqa na habeh SPM nie . .
adoihh laa . .tekanan banyak .hahaha . .lantak la kn . .
aku nie da jenis ta makan saman . .
ta cukup mak beletiaq abah pulak yg sambong . .
habeh dengaq depa beletiaq . .aku msok blik tidoq ,
tu ja laa kejaa aku. .ok laa tamau da merepek pnjang2 . .
hehehe . .pray for me!!nanak 10A . .tp mlas baca buku?
bleh ka?bleh kot dlm mmpi!yeahh!!doaa untuk saya taw  . .
oke babai smua . .lebiu youollsss !heheh muachh  :P
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Khamis, 20 Oktober 2011

ada apa dgn panadol?

assalamualaikum smua . .
na story ckit nie . .aku kn klau stress ckit . .
msti ambik pndol . . mula2 2 bji . .
pastu up lg 2 bji . da mcm besa da dgn pndol nie . .
kwan baik gila-gila . .na what a suprised?
aku terjmpa bnda nie dlm fb!
huh . .tataw arr na ckap apa dah . .
hmpa smua bca laa niqi . .n apa aku na buat skrg?
buntu =,=




Pengambilan Panadol Actifast Dan Soluble Memudaratkan Kesihatan

Jangan ambil panadol actifast atau soluble jika anda rasa deman atau sakit kepala. Pengambilan panadol tersebut boleh memudaratkan kesihatan anda untuk pada masa akan datang.

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Sumber : Pengalaman Seorang Blogger

Terima Kasih. Datang Lagi :)

Selasa, 23 Ogos 2011

berbuka puasa di kampung :)

assalamualaikum to all bloggers~~~
rindu laaa kat hmpa smuaa . .rindu sy tak?
hehehe . .hari nie dah 23 hari kn kita puasa . .
trial spm pn esk ja na hbis . .
lpas nie bleh raya puas2!!!jemput dtg rumah ya!
baju raya hmpa smua warna apa??
thun nie cheq na wat sendri kuih raya . .kihkihkih
na jd ka dak wallahhualam laa kn . .
ehhhh2 . .apa nie tertukaq tajuk laaa plak .
hari sabtu lepas cheq balik buka puasa kat kg . .
kg tok wan cheq bkn jauh mna pn kn  .
lebih kurang sejam perjalanan la jgak  . .
 p blik hari pn bleh . . p pg malam blik laaa . .
tp bru kali yg ke2 balik buka posa sanaa . .
cheq buzy ckit skrg nie . .tusyen jaaa mnanjang ..
abah pulak sabtu ahad bru cuti . .hari sbtu ja kot yg free kn .
mmg best la blik buka posa kat sna . .happening jaa . .
sbb kat sna ramai . ada spupu2 cheq . mak nakan cheq .
pak nakan cheq . .rmai laa kan . .syiokkk laaaa . .
ptg tu cheq wat roti john 5 bjik . habis licin!!owwwwww
na bngga sat!tu laa cheq pnya mnta kat roti john nie . .
mak cheq ta bg beli dah . dy dah beli brang roti john siap2 .
then dy sruh cheq wat sendri . .bgus laaa mak sy!
skrg nie cheq dah pndai wat roti john . .sedap lg!!
bleh boh mayonis bnyk mna pn!!!pergghhhh!
terbaekkk laaaa . . hahahah . .
nie ada ckit gmbaq yg aku ambik!tngok2 . 
.

























huaaaa . tengok roti john tu wat cheq lapaq laaa . . 
adoihhh . .sabaq st nah cheq . .
ta lama dah na buka posa nie . . 
heeee . ~ to bloggers jgn jeles ya!!!
cheq da pndai wat roti john . .
hahahaha . .ok2 . .mkin lama mkin mrepek sudah . .
nnti cheq update bnyk2 lagi k!!! . 
baibai . . :)




Terima Kasih. Datang Lagi :)

Selasa, 9 Ogos 2011

tolong aku!

hmm . .awat semua org ta pnah pham dgn aku .
smua org yg aku syg  da na tngai aku . .
aku tamau smua tu . .aku na epy2 dgn depa .
tp knp jd jgak . sorg2 da mula na jauh dr aku .
aku terasa sngt dengan smua nie . adilkah bg aku??
aku mmg bkn mnusia smpurna . kdg2 da wat silap .
silap yg aku sndri ta sdaq aku wat . .
tp adilakah hmpa smua na hukum aku mcm nie . .
wat tataw kat aku pastu trus diam mcm tu . .
ta bleh ka bg taw apa salah aku tu klau tamau kwan dah pn .
aku nie bkn jenis yg suka hngaq2 sngt . .
klau da ta pueh hati apa2 . just bg taw ja .
insyallah aku tima smua tu . .aku cuba ubah bnda yg aku wat slah .
tp hmpa smua ta pnah na bg pluang kat aku na brubah .
bukannya aku tamau na brubah . .tp tada org bimbing .
tada org na tlong . .ada org na didik aku .
tada org na dgr problem . .smua tada . .aku mcm sorg2 ja kn .
aku taw dlu aku jhat . .aku ta dgar ckap . aku suka wat bnda ta pkiaq dah .
tp aku da cuba na ubah smua tu . .bila aku na mula ja .
ada yg na ptahkan smangat aku . .smua org ta caya dah ckap aku . .
aku pn tataw na caya kat sapa dah . hidop aku ZERO . .
aku ada ka tada ka sma ja  . . da ta pnting pn dlm  hidop sapa .
aku na sorg teman yg bleh fham aku . .yg leh care psal aku .
yg leh dgr msalah aku . .yg leh wat aku senyum . . .
jujur aku ckap . aku jeles tngok kwan2 aku . .life depa ta mcm aku .
aku serabot!tu jaa . .aku jeles kat hmpa smua!!!!!
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Jumaat, 29 Julai 2011

KRS SMKAH 2011

huaaaaa . thun ne last Mira kat SMKAH .
Mira krs nie dri form1  lg . sekolah rendah pn sma.
 yeah! hidop krs. .yg bezanya thun nie(2011)
Mira aktif la sikit. .join kawad dgn depa smua. .
syiokkk thap dewa lah!sumpah Mira rindu kat hmpa smua .
weeeee jom kita kumpul len . .kwad len . .rndu weyh!!!
terok dah nie rindu kat hmpa smua,. .bnyk kenangan dlm KRS nie. .
rmai kwan bru Mira knai . .make mylife perfect with them!!!
jom tngok gmbaq lak . .ta larat na mrepek dah!!hihihihi
*gmbaq mira pling ta elok kot!haha mira tak segak mcm depa smua
tudiaaa . awai2 lg gmbaq Mira . pulun snguh aihh. . biaq ahh . .blog mira kan , 










time latihan . .rindu laa msa nie . .aishhh :)



 mira rindu kat hmpa la !

 senyum ta perlu kata apa2 :)

 nie syidi ;)
 nie depa duk prepare hari sukan . tarik diri last minit :(

hehehe syg hmpa smua  :*


nie mat dgn zahir . .depa baik sngt 


kwan2 Mira dunia akhirat. .



time lpas sukan. .eken dgn ida

nie adek Mira!!aly :)


mira dgn syifa . . get ready na kawad nie


nie azwan, .kmi knai dr form 1 lg. .dulu-dulu mira tngi dri dia 
tp tngok laa skrg nie!!


sesi potografi!!<3


kakak dgn adek! :)


peace no war!


hehehe. . 


 suka hati Mira jaa. . biaq laa. .ada Mira kesah!

teringat kekasih hati la tuu :)


smua nie da berpnya!

hehehe . .syok kan bila dgn depa!sumpah smpai2 bla Mira tak lupa hmpa laa . 
KRS tetap dlm ingtan . .ok!nnti Mira upload video kawad formasi lak nah!!
dah la cket2 . .ta larat dah . .nnti Mira update la belog nie klau rjin laa. . 
na tidoq dah . .esk bngun wai . .baibai blogger!goodnite!!


Terima Kasih. Datang Lagi :)

Jumaat, 22 Julai 2011

............

apa la na jd dgn hdop aku nie. . 
mcm2 masalah yg aku kena hadapi . 
aku da ta kuat na hdapi smua nie . 
aku ta larat dah . leteh sngt . 
klau bleh aku na lari jauh2 dri khidupan aku skrg . 
tolong laa . adoihhh . 
sakit kepala btoi laa . 
hari2 msti da msalah. 
smua org ta puas hati dgn aku . 
salah ka aku rsa kbhgiaan . 
kna ada ja yg dengki dgn aku . .
aku pn ta fham apa yg jd dgn hidup aku . 
tolong laa!!!
aku da ta tahan dengan smua nie . 
aku dah ta snggup . 
aku syg smua org dalm hidup aku . 
aku ta sngup na khilangan depa smua . 
tp aku msti berkorban demi smua org . 
aku tamau jd jenis yg pentingkan diri sndri . 
aku sngup tngok org len snang biaq aku sndri yg akan susah nnti . 
aku tamau sbb ego aku nnti aku nyesai . 
aku tamau silap lngkah .
biaq aku hilang smua yg aku syg tapa . 
asaikan tada sapa skit hati dgn aku .
yaaa!
aku msti tekad dgn kputusan aku . 
aku msti berubah klau aku na keadaan brubah .
klau org len tamau berkorban biaq aku ja . 
aku relaa . asaikan smua org happy . 
aku na tngok smua org senyum . 
arghhhh . aku da mmg serabot dah skrg nie . 
aku tamau bg lg serabot . 
aku na selesaikan semua nie biaq pn aku sndri yg akan sakit dgn apa yg aku wat. 
aku terpksa wat smua nie . keadaan yg mmksa aku wat smua nie . 
aku ta pnah mnta pn na jd smua nie . aku TERPAKSA!!

Terima Kasih. Datang Lagi :)

Jumaat, 15 Julai 2011

PLKN???

Banner
Tahniah! Anda terpilih menyertai Program Latihan Khidmat Negara Siri 9/2012.
NAMA:UMMI AMIRAH HIDAYAH BINTI MOHAMAD NASIR
NO. KP:94012002****
Penempatan pelatih akan dimaklumkan kemudian. Terima kasih.








HAKCIPTA TERPELIHARA © 2006 JABATAN LATIHAN KHIDMAT NEGARA



tension gila kot . aku tamau p laa. sapa yg tolong aku na buat apa . aduuuuhhh tolong sy . mcm na nie na hadapi 3bulan . na duk jauh dr mak ayah . na jumpa org ntah mcm na peragai nnti . tamau laa. . tamau p PLKN . org len ramai lg yg na p . awat ta dpat?? awat depa bg kat org yg tamau p nie . arggggghhhhhhh!!!!sakit hati .sakit jiwa. sakit otak . smua sakit aihh . ,tension laaaa


Terima Kasih. Datang Lagi :)

Jumaat, 3 Jun 2011

cuti-cuti

wahhh.,syok habeh la mcm nie.,.
ptg marin aku balik umah tok aku.,
td bngun tidoq pkui 11.,.terbaek kot.,
tada ak aku na beletiaq kan duk kat sni.,
then dalam pkui 2 bru aku mndi.,
tngu pakteh aku balik jmaat,.
na sruh da bwak p UUM sat.,
dah tu round 5.30 p mkan marrybrown.,
sampai uma pkui 7.,.kuar jalan2 lg dgn spupu aku.,
hahahah.,.mntang2 tada sapa na ngaq kat hg no.,
mlm plak mngadap fb,.tngok movie,lepak2.,
baguih kn klau hari2 cm nie,esk crita len plak nohhh.,
syiokkk oow tamau balik umah dah bleh dak???
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Selasa, 31 Mei 2011

bebai

saked hati gila kat blog aku nie.,.
serabot sngt aihh.,.jd natang pa aku tataw.,
taleh buka kat google chorome.,.!
moxila leh plak.,.takat buka2 mcm nie leh la.,
na kena install natang pa tataw!
bebai arhh mcm nie!
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Sabtu, 30 April 2011

hArApAn sEbuAh cintA.,

assalamualaikum smua.,.
actually harapan sebuah cinta tu tittle lagu.,
waahhhh.,.aku duk berjiwang dgn lagu nie laa.,
mesti dengar taw!!lagu nie aku ambik kat cousin aku.,
dya ambik mna tataw.,.lagu ini rekaan sendiri laa.,. .,nice!
good job ,,.aku suka masa 1st aku dgr lagu nie.,.
jom layan dlu!^_^
video
hope u guy enjoy it!!

Terima Kasih. Datang Lagi :)

Sabtu, 16 April 2011

lari rumah!!

assalamualaikum smua.,.ari lari umah weyhh.,.serabot laa..,(wat terok bleh)
awai tu mak aku kta dya na antaq aku a.staq.,.
pastu dya kata tataw lg.,.aku pn mrjok la.,.
around 1.30 ptg aku da siap2 na p tnguu bas.,
dlm 2.30 aku da smpai pekan rabu.,.sorg2 aku kowt.,
tataw na p mna dah.,.naimah a.ka spupup aku ta siap lg.,
aduihhh.,.cemuih ahh na tnggu sorg2.,.dgn duit tada.,.
aku pn p la lepak kat popular sorg2 aku.,
then around 3.00 dya smpai da.,.plan pnya plan.,
tataw na p mna.,
.last2 dcide p a.s mall tngok wayang.,
cita senjakala.,
aku lemah ckit cita antu nie.,.keja menjerit ja.,
aku pn wat2 oke ja.,.mcm tada pa.,.
msok2 tu sblah aku mamat mna ntah.,
malu kot weyhh.,.aku keja duk mlatah ja.,
padahai bkn seram na pn.,.terkrjut ja pn.,
adoih.,.cover2.,.tp kn.,.slow kot cita tu.,
bosan na mmpiuh.,.keja tngok jam ja.,.bla bleh blik.,.
around 6.30 da smpai umah tok aku.,.
tidoq sini la mlm nie mlas na blik dah.,
soryy nah naimah aku pkai aku baju seluar hg.,.
aku ta bwak satu pa pn.,hahaha.,.bwak dri la kta kn.,
st g na p tusyen plak.,.pkui 1.00 bru blik.,.
pastuu p mrayau mna2 dlu.,.blik umah lewat2 ckit.,
hahahha.,.soryy na mak.,.na release tnesion st.,
na spm da nie :) haha.,.pandai cek cri alasan noh.,.
oke2.,.nnti da cita best2 sy update lg k.,.bye smua!!!


Terima Kasih. Datang Lagi :)

Rabu, 16 Mac 2011

hari ini . .

assalamualaikum.,.alohaaaaa smuaa.,.
fuhhhh!mlas na nupdate.,.tp nak jgak.,
so aku pakai taip ja laa ehh.,
tp aku kluar dgn mmbe aku.,
knonnya na p beli buku la kan.,
pkui 10 aku da tnguu bas daa.,
first time kowt aku p aloq staq nek bas.,
ayoyoyoyo!mcm na aku na duk berdikari nie.,
sumpah aku ta reti nek bas n aku TAK SUKA!
dah la na tnguuu bas berjam2.,
pkui 10 tnguu pkui 11 bru bas smpai!
dah la tnguu sorang2.,.ishh ta suka laa.,
oke.,.around 11.45 kami (aku,doro,aya,ain,syikin,meknah)
smpai la kat pekan rabu.,.syikin dgn meknah bwak bf depa!~
jeles kowt aku.,.hahaha.,tada laa.,.aku chill jaa.,*btoi la sngt
pak aku bg aku RM40 ja.,.mna na cukup kowt..,
aku na p la kluar duit bank aku.,pastoo ta leh plak.,
furst nak mmpuiihh laa.,.pak aku kna da sma klau na wak kluar.,
sbb akaun tu dua nma.,.terbantot mood aku.,
ok laa.,.aku pn p tngok apa yg ptot ja la.,
nnty aku na ajak ayah aku len,.na redeem blik apa yg ta dpt.,
lepas da makan2.,.jalan2.,.beli2.,kmi pn tnguu la bas na blik.,
dlm pku 3.30 mcm tu la.,.syikin dgn meknah.,.tataw la p mna.,
date la knn3???apa laa aku nie.,.aku pn bosan2.,call la aku pnya ex-bf.,
hahaha.,.yg bestnya dya otw na p aloqstaq.,.aku na blik.,
pastoo dya ajak aku teman dya jalan2 dlu.,.apa bala la.,.
aku pn bosan jgak tnguu org beerdating kan.,
so,aku pn oke la.,.kmi jalan2 la.,.hahaha.,.lawak la.,.
kat sekolah mcm dgn apa lg.,.haram ta ckap spatah pn.,
kononnya dya tu  ex aku.,.aku tamau ckap dgn dya.,.
tamau tgoq dya.,na tnjuk ego aku tnggi la kn.,
tp kat luaq kami still baik kan..,.kita kwan kn??
harap2 trus mcm tu laa.,.pastoo aku mnta izin na blik da.,
st g lewat plak smpai umah.,
al-maklum laa nek bas kn.,.kita kna tnguu bas.,
mna bas tnguu kita.,.around 4p.m bas pn smpai.,
p shahab perdana dlu.,.lambat gilaa na blik.,
ta suka aku nek bas.,.pkul 5.30 aku selamat smpai umah.,
so itu sja untuk hari ini.,.ada lg 3hari sekolah na buka.,
esk na wat apa pn tataw la.,.haha.,.moral of d story~~
aku da mula na jd belagak da.,.nek bas pn tamau.,
tu la.,.mak ayah aku ta harap sngt.,na p mna smua na antaq.,
aku pn ta reti smua2 tu.,.aku da besar la.,17tahun.,.!!
dah la ckit2 k.,.nnty aku update lg k.,.!






Terima Kasih. Datang Lagi :)

Rabu, 9 Mac 2011

youuuu~

thats way how to express my feeling.,


you were there to light my day
you were there to guide me through
from my days down and on
i'll never stop thinking of you

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be a part of me
how i wish you were still mine

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here

i know it's me who said goodbye
and that's the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you

for all the things i've done and said
for all the hurt that i've caused you
i hope you will forgive me baby
cause that wasn't what i meant to do


Terima Kasih. Datang Lagi :)

Sabtu, 5 Mac 2011

keliru. . .

arggghhhh.,.apa na jd dgn hdop aku skrg nie.,
aku rsa mkin ari mkin serabot kowt.,
mna dgn na spm lg.,.
kkdg tu aku rsa sunyi sngt.,
event ramai kwan2 aku kt skliling yg care psal aku!
tp ntah la aku rsa kosong..tada apa.,
kkdg aku tpkiaq la jgak!
knp aku da kat dunia nie..,
aku ta pnah mnta pn.,
honestly aku da tada mood na hdop!
skrg nie just aku ikot ja apa na jd kat aku
hari2 aku p sekolah.,.klau na bljaq pn ikot mood dlu.,
blik umah keja kelai dgn mak abah.,
ntah la..aku sedaq aku bnyak wat dosa dgn mak abah.
tp aku tataw mcm na.,.ishhhh pyah laaa.,
smpai kan lepas mak aku beletiaq ja kat aku.,
aku akan kta "tamau hidop dah la".,.
sory mak!msti kecewa kan..
smpai kan aku tataw aku hidop untuk apa.,
aku tataw apa aku nak dlm hidop aku!
andaikan di beri plihan kat aku la kan.,
aku tamau da ada kat dunia nie!sekarang!!!
klau aku pkiaq bab2 nie ja msti sakit kpala.
pastoo aku makan pnadol bnyak2.,
pastoo tidoq ta sdaq apa smpai pg esk.,
adusss!bengong kan aku nie!!!!
anyone could help me!
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Rabu, 2 Mac 2011

SPM.,

assalamualaikum smua.,.hehe
da lma ta update blog nie.,.
mlas la sbb tada idea.,.fuhh!
skly da taip nie mcm2 plak yg na tulis.,
btw SPM??apa tuu??
Sijil Pelajaran Malaysia.,.yes!!
i am candidate spm for dis yaer!
adoihh.,.tataw la mcm na hdop aku nnty.,
p sekolah keja men ja.,.bergelak dgn kawan2.,
pastoo keja tngok jam keja na blik umah.,
apa nie la aku nie!!
sekolah da msok blan ke3 dah.,
haram stu pa aku ta fham pn.,.
mak aku keja duk beletiaq ja.,.
fb3.,duk chating dgn pakwe ja keja,.,
mak ku sayang!!anak mak yg sorg nie single lg la.,
hahaha.,.na dak org nak.,.btoi dak???btol kan3.,
klau mak nak cek leh bg.,hahaha.,
apa pnya merepek da.,.
uke2.,.nnty aku update lg nahh.,.na p bca buku dlu
*bca la sngt buku tuu.,.st g buku tu bca aku!!



bye2 smua.,.sayang smua,,,jumpa lg.,
assalamualaikum.,.:)








Terima Kasih. Datang Lagi :)

Ahad, 13 Februari 2011

kEnaPA!

kenapa?
aku tataw mcm na story!
smlam aku na tdop.,.ttba rsa hdop aku kosong ja.,
pastuu tataw mcm na plak leh pkiaq mati.,
tobat aku takot weyhh!.,
aku da pnglaman kna tingal kat kuboq pkul 12.00 tngah mlm.,
takot kowt.,.rsa mcm na mati btol.,
kita dgr dgn kita rsa sndri ta sma kan.,
at d sme tmie.,.aku rsa sayang aku rsa benci.,
aku rsa mrah.,.mcm2 laa.,.at last aku da decide.,
aku tanak da connection dgn sapa2.,
aku dah deactive account fb aku.,.my space.,
skype tngu msa ja.,.num phone na tkaq,,.
tamau pkai tus la.,aku keliru dgn pa aku rsa nie!
msa tuu pkul 2pg.,.aku tidoq sorg2.,
mmg aku takot sngt2,.aku nangis puas2.,
aku text mmbe aku tada sapa yg balas.,
then.,.aku text la 'dya'.,.my ex bf.,
dya ja yg balas msg aku.,.
sudi teman aku time aku tngah bengong tuu.,
fuhhh!tengs ehh.,.
msa na tataw.,.aku pegang yassin.,
pastoo ttdoq.,.pg tuu bngun tidoq lwat plak dah.,
pkul 7.10 pg.,nah aihhh.,.7.30 kna da kat sekolah dah.,
kalot kan cek!smpai2 sekolah dlm 7.35.,
kat pntu pgaq tada sapa jga lg.,.lega gilaa time tuu.,.
haha.,mcm2 la aku nie!bengong btol!

Terima Kasih. Datang Lagi :)

Jumaat, 4 Februari 2011

di KampUNg



aku skrg nie di kmpung.,
wahhhh.,,mnghabiskan cuti nie.,
blik kg wlaupun aku dah duk di kmpung.,
(gdik na jd mcm org len jgk)
kmpung aku nie ta la jauh mna sngt dgn umah.,
prjlanan sejam pn ta smpai.,
dah kt sbulan lbih ta blik.,
apa pnya cucu laa aku nie.,
hehehehe.,
oke la.,.ta leh lma2 nie.,
nie pn pkai b.band spupu aku.,.
line pn trok.,
nnty da blik umah aku upload gmbaq kat cni untuk ampa smua nah.,
wahhh.,.miss my pren loohhh.,
muuaaahhhhxxx.,
tata.,.nnty post len k!
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Selasa, 1 Februari 2011

tErima kAsihh. .

jumaat-27 januari 2011.,
abah wat knduri kat umha.,
first tuhh plan2 na wat kat kwan2 ja.,
mkan2 sbb cek yg ke-17(20januari)
pastoo tataw laa mcm na.,.bleh p jd knduri thlil plak.,
hahaha
aku kowt yg pnat.,
pnggil org masjid my bca tahlil kat umah lpas asaq.,
around 5p.m laa.,
aku ckap kat kwan2 aku meh lpaih asaq la.,
depan pa lg.,org ta bca doa lg dah smpai dah.,.
yg lagi best kiera la.,.pkul 12.30 sharp da kat umah aku da.,
aku pn ta blik tusyen lg time tuu.,
xcted sngt.,tp sory kiera lauk ta dan na msak lg.,
ksian kat unx kan.,nnty aku sruh mak aku wat len.,
penat kowt weyhh.,.bru wat knduri 150-200 org mkan.,
mcm na klau wat knduri kwin.,
fuhhh.,.smngt kna bsoh priuk blngga la.,
pnggan ta lrat na bsoh smpai aku bg pecah.,
btw tengs sngt kat kwan2 yg meh tuhh.,
best ahh dgn ampa.,.keja bergelak ja kan.,
naty..emma.,.anis.,eda pikah.,.izzat ain aya n syikin.,
bnyak lg mmbe len ta dan na pnggil.,.sbb last mnit kan.,
ta plan apa2 pn.,.ingt kan na wat ckit ja.,.
tapa2 nnty klau da rezeki aku pnggil smua nahh.,
jgn risau taw.,.
muaahhhhh.,
syg sngt ampa smua!
Terima Kasih. Datang Lagi :)

Rabu, 26 Januari 2011

saya budak baru belajar :)

hai-hai . assalamualaikum .
nak taw apa yg aku suka buat bila  kebosanan.,.
Mira suka ambik gmbaq kwan-kawan dlm fb depa.,
na taw Mira wat pa dgn gmbaq tuu.,
jeng-jeng.,
Mira edit laa gmbaq tuu.,
sbb tataw dah na buat apa.,
hehehe.,
gmbaq Mira sendiri pn edit jgak.,
jum tngok pic.,
pic nie antara gmbaq2 kwan yg rapat dgn Mira.,
nie pic dgn kawan  Mira . sorry klau ta cantik.,.
just na isi msa yg terbuang ja.,
hehehe..










hehehe.,
tu saja yg mmpu sya buat.,.
oke.,
sorry klau ta cntik yg kawan2.,


Terima Kasih. Datang Lagi :)

^_^ muzium negara ^_^